1AUGUSTI

Kom hem 02:30 imorse efter att ha varit på nordkap och sett midnattsolen, så det var därför det inte kom upp något inlägg igår. Vi besökte även Hammerfest och lite andra byar som innehåller 0,3 av 10 på civilisationsmätaren.. Jag fattar inte hur folk kan bo så, eller mitt ute i ingenstans..?
Vägen till dessa två platser tar/tog en evighet. För det första är Norge inte platt så det är inte att bara köra rakfram utan du måste köra runt allting.. För det andra. Här i den norra delen av Norge har Samerna sina renar gående hur som helst och de går väldigt gärna på vägarna och vägrar att flytta på sig.. Så om en resa ska ta 2h rak väg, tar den 5-6h här uppe.

Just nu ligger jag i sängen och min bror sover här bredvid mig. Om några minuter ska vi cheecka ut och åka mot Tromsö.
Kamran var så gott som urladdad igår men bilder från Nordkap fick vi ialla fall, ha dem inte på datorn just nu men de kommer säkert upp ikväll.


Nordkap (där solen är ligger de).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0