Nyttig morotskaka

Blev sugen på något gott men ändå nyttigt, letade igenom lite recept på internet och hittade ett lovande på en morotskaka. Detta är en morotskaka utan glasyr, men den var lika god ändå! 
Kände även att det var dags att uppdatera min kategori ''Mat & Recept''.
Nu ska jag duscha sedan blir det tv-time med familjen.

Ugn: 175grader    ca. 40min

2 ägg
75 g råsocker
30 g vetemjöl 
2 tsk kanel 
2 tsk bakpulver
300 g riven morot

(1dl=60g)

Gör såhär:
Skala och riv morötterna. Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Sikta mjöl och bakpulver. Blanda i de rivna morötterna och kanelen med det andra ingredienserna i en bunke och rör ihop. Fördela i en kakform eller springform. Skär upp kakan när den svalnat.
Jag råkade bara ta 30g socker, men den smakade lika gott ändå, kanske t.o.m godare!?

Kommentarer
Postat av: ella wi

GOTT!!

va tittade du på på tv (host..nörd.. host)? ;D <3 <3 <3

2010-10-11 @ 16:20:01
URL: http://ellwis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0