När ingen annan ser

Hade riktigt svårt att somna inatt. Kudden var för mjuk och tunn. Madrassen var för hård. Kände hemlängtan. Till min säng. Men inte sådan hemlängtan man hade när man var liten. Jag längtade hem till min mjuka säng. Hårda tjocka tempur kudde. När jag legat där i timmar och försökt sova, tittade på klockan om och om igen, insåg jag att det var lön löst. Då börjar tänka på en massa konstiga saker. Naturliga saker. Verkliga saker. Men saker som är mindre bra att tänka på. Att gå så djupt in i sig själv att man tänker på t.ex. döden. Morfar är dålig. Jag sov i hans säng. Det var det första jag tänkte på, att jag skulle få ligga i hans säng sista natten för honom, hemska tanke! Fäller några tårar och inser att det är lön löst. Jag blir arg på mig själv eftersom jag alltid tänker hemska saker innan jag somnar. Hemska tankar!

Vaknade vid 10:00 tiden i morse, fixade äggröra och mackor till mig och mormor. Sedan hjälpte jag henne i trädgården, klippte gräset, rensade ogräs. Efter ett tag blev det alldeles för varmt att jobba ute i solen så vi bestämde oss för att åka och hälsa på morfar istället med flädersaft och choklad! ♥ Sedan åkte jag hem till Linnéa och nu är jag hemma igen och ska få sova i min egna säng, sköööönt!
Imorgon ska jag träna med Josse sedan åker jag och Cassie till stranden!
Nu ska jag gå och lägga mig med min nya bok jag köpte igår, När ingen annan ser, handlar om Duncan som från och med att han fyllde 4år blev han utnyttjad av sin pappa, det pågick i 10år. Den är riktigt hemsk men bra på samma gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0