en händelserik dag

okej, gissa vem som har kommit i tid tre dagar i rad? jo, jag! alltså, något hände i söndags, vt inte vad det var men alltså bara förra veckan var jag helt körd på skolan men nu går det ju ÄNTLIGEN bra, gött äre!
har precis blivit klar med mitt ''one minute speach'' när jag nu får reda på av Paulina att vi inte skulle ha det där talet och jag som tyckte det vore perfekt för att höja mig, men nejnej och som vanligt är det ingen som säger något till mig, sött! aja okej, så farligt var det inte, men ändå!

jag och Paulina var Cafeterian idag, hur jävla kul som helst! herregud folk trodde vi var hel knäppa, extra mycket smör i frallorna, och extra mycket ost i vissa, drack ur en rymdjuice och skratta så mycket så vi fick spotta ut det men det kom på golvet.. fick panik när ''stängnings-draperiet'' fastnade.. grympte mackor + att dom blev rostade, i micron..? och då ska vi inte tala om att när vi skulle städa korridorerna och tömma soptunnerna så glömer Paulina ta påsen under soptunnan så allting åker ut på golvet, ruta frukter som mosats så det blev massa klet och blä, hemskt roligt var det i alla fall!

efter skolan så tog jag och Cass bussen hem till henne, och jag kan ju säga att jag tappat mina cykel skills helt totalt, i princip, i alla fall när det gäller att skjutsa, sen var jag i och för sig trött, men ah, hähä.
när vi kommer hem till henne så trycker vi ner miljoner mackor, går in till hennes rum med glass och ska börja plugga, kommer vi långt? nej, för snillet här somnar i 2h,  så Cass sätter sig vid datan och låter mig sova, sött. men inte lika sött när jag får reda på att hela tjocka släkten är hos henne och sett mig sova, och det är ju ingen vacker syn, haha! vaknar i alla fall vid 18:00 tiden och så fpr vi pluggat en del, sen hämtade pappi mig vid 20:00.

en så hade jag ju ställt moppen på skolan och skulle hämta den, kör hem den när jag är hemma märker jag att min mobil är borta, ringer flera gånger kollar i bilen, ringer Cass, men nej, den har inte synts till, ajdå..
så jag och pappi åker ner till skolan och givetvis, mitt på markeringen ligger min love till mobil, tur som fn att jag hittade den, annars hade den vart överkörd/snodd imorgon.



tack för hjärtat!

men, dagen var mycket lyckad ändå, thank God for that!
nu ska jag göra mig lite te och fortsätta sticka på min halsduk jag gör i slöjden, går riktigt bra, jag är kingen på att sticka, just like you know!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0