6MARS

Första dagen med FN-rollspel avklarad!
Alla delegationer höll sina inledningstal och därefter började vi med resolutionerna. Jag och två tjejer till från min klass representerar delegationen Kenya så vårt tal var på swahili och engelska (man får bestämma själv vilket språk man har på svenska/engelska). Gissa vem som stod inför 400 elever och pratade swahili och skakade nästan sönder talrstolen på grund av nervositet? Jo jag!

Vår (Kenyas som vi skrev med fyra andra delegationer) resolution var först på dagordningen (då vi hade flest sponsorer) och den gick igenom! Bra start må jag säga! Resterande tid utav dagen har vi satt oss in i andra delegationers resolutioner och tal.
Åh, vad jag tycker att det här är roligt, svårt, men får ta det som en utmaning!

Next up: F&S cirkelgym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0