DAG 01 - PRESENTERA MIG SJÄLV

Vem är Kristin Alexanderson?
Jag är en tjej på 16 vårar, går första året på Aranäsgymnasiet, samhäll-media, men har planer på att byta till samhäll-samhäll/internationell. Jag känner att varken linjen eller lärarna är bra. 
Jag bor i centrala Onsala och trivs (oftast) som fisken i vattnet. Jag spelar handboll och har gjort det i 9år utan uppehåll (förutom när det gäller skador). Jag har testat på i princip alla sporter som går att spela/köra. Den mest ''udda'' sporten jag testat är trail, då du ''stuntar'' med en cykel/cross i skogen, dock kom jag inte längre än med cykel, haha! Jag har bloggat i 2 år och jag har haft 2 bloggar innan denna. Varför jag startade blogg var nog för att få skriva av sig om vad man gjort på dagen.

Om jag skulle beskriva mig själv skulle jag säga (prat)glad, ärlig och envis. 
(Prat)glad - det är nog ingen som missat, jag älskar att prata och att vara glad, skratta inte minst!
Ärlig - jag har oftast bra självförtroende/självsäkerhet och när jag är säker kan jag vara ärlig (jag vet när jag ska vara det och när det inte passar), men det är skönt att få säga det man tycker och inte behöva sitta och trycka på det man vill få sagt.
Envis - det har jag alltid vart och kommer alltid att vara, jag föddes sån. Låter hemskt men jag kan faktiskt ge med mig också, tro det eller ej.

För 5 årsedan bröt jag näsan, jag gick då i femman.

Det var vinter, men i princip bara is överallt, så vi (kompisarna på skolan) lekte curling med oss själva och skulle ''slänga oss'' över de andra personerna som låg längre ner på ''banan'' (fotbollsplanen). Det gick så illa att jag kommer över en person och en annan kommer bakom och ''putar'' på mina fötter och jag dyker rätt ner i den hakade isen och skrapar upp hela ansiktet. Eftersom jag skämdes så mycket vågade jag inte se mig själv i spegeln så jag vet inte hur jag såg ut, eller jag kommer inte ihåg hur det såg ut som värst.


Detta har gjort att jag har problem med andningen, inga stora, men t.ex. när jag sover andas jag bara med munnen, vilket inte blir så roligt när man vaknar upp och är helt torr i munnen.. Konsekvenserna ytligt är att jag har sne näsa, det är lite mer vriden åt höger, vilket man kan se på vissa bilder som jag lagt ut. Fast jag är nog den enda som tänker på den, men när jag blir 20 år får jag (om jag vill) operera den igen.
Jag har två stora mål i mitt liv. Dom är nog inte så svåra att lista ut, båda är långsiktiga. Det ena är att flytta till New York när jag blir stor och det andra är att få se/träffa Johnny Depp!

Mina kortsiktiga mål är att komma ifrån samhäll-media, bli mer vältränad och bli bättre på att lägga mig i tid. Kan säga rakt och ärligt att det var höstlovet som förstörde min goda rutin med att lägga mig i tid och komma upp i tid. Efter höstlovet har det gått dåligt med sömn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0