14MARS

Tjabba! Kollar på Ocean's thirteen som visas på kanal 9. Imorgon är jag ledig för att vi har utvecklingssamtal, men jag ska inte ha det förens klockan 14:00 så innan ska jag fika med mormor och efter måste jag plugga, därefter träna.

Jag vet inte om jag skrev om den busschauffören som i januari bara stannade bussen och var väldigt kaxig..? I vilket fall som helst var det han som körde bussen från skolan och hem till mig idag. Jag och några kompisar sitter längst bak i bussen (jag vet, vi är coola) och när jag ska gå av sitter jag lite dumt till med min stora väska så det tar någon sekund innan jag kommer upp i gången, givetvis, ska jag slå i knät (riktigt hårt så jag har fortfarande ont..) och det tar några extra sekunder för mig att komma till dörren. 
Jag skulle gissa på att jag är 2 sekunder efter den personen framför mig som hoppar av, för när hon sätter sina fötter på asfalten har jag ett steg kvar i trappan och ska hoppa av, vet ni då vad busschauffören gör? Han stänger dörren mitt framför näsan på mig och kör!

Jag sa till honom x antal gånger att jag skulle av, men tillsvars svarar han riktigt tyket: ''du får gå av på nästa hållplats''.
Hade det inte vart så långt att gå hade jag säkert gått fram och klappat till människan. Okej, inte riktigt men i alla fall gått fram och göra någonting jag senare skulle ångra, för arg var jag! Både för att jag slått i mitt knä så hårt, att han kör iväg och att han är så jädrans kaxig!

Ja, jag har ringt till västtrafik och klagat, han har ju fått en del klagomål.. Så jag hoppas innerligt att dom sparkar eller ber honom att skärpa sig rejällt annars.. Jag har varit med om en del dryga busschaufförer som gör si och så, men den här snubben tar banimig priset!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0