VÄSTTRAFIK KAN LIGGA GÄRNA LÄGGA NER!!

Hur irriterad blir man inte när buss efter buss inte går, när bussarna är försenade 20 minuter eller att västtrafiks personal inte är speciellt trevliga?

Minst 7-8 gånger sen jag kom hem från Dubai (8/1) har detta inträffat. Det har givetvis så att bussen vart sen upp mot 5 minuter, men det är det som varit värst jag skriver om nu. 

Nu ikväll efter träningen ställde jag mig vid busshållplatsen 19:33 som skulle ta mig hem, bussen skulle gå 19:50. Klockan blir 19:56, ingen buss kommer. Klockan blir 19:59, ingenting.. Ringen mamma och ber henne kolla västtrafiks hemsida och som jag trodde, dom hade ställt in bussen.. Det hade dom gått ut med 19:20 alltså 30 minuter innan bussen skulle gå, jag gillar hur dom tänker. 

Som tur är finns det taxi bilar som åker i alla fall(!!!!!!!!!) och att västtrafik betalar 300kr för det, väldigt snålt dock med tanke på folk som bor långt bort.. Plus så som dom håller på och tror att folk inte bryr sig om bussen inte kommer. 

En sak till västtrafik borde ''läxa upp'' är sin personal! Det är hemskt vad vissa kan vara otrevliga eller stanna bussen och säga att han/hon inte tänker köra förens, den personen som tryckte på knappen, eller spelar för hög musik osv, inte kommer fram. Det är så patetiskt och inte minst låter alla andra på bussen lida för det, för det är inte några sekunder vi pratar om att dom stått och väntat utan många minuter!!

Ska dom fortsätta såhär tycker jag dom kan lägga ner västtrafik och fixa in något bättre företag som i alla fall kan driva fram sin trafik!

Kommentarer
Postat av: Du vet

Skriv till Västtrafik

2011-01-19 @ 16:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0