CREDIT TO:

Måste ge credit till en av västtrafiks buss chaufförer, hade jag vetat hans namn hade jag ringt till dem och bett dom ge honom högre lön!

Jag skulle som vanligt med 18.35 bussen in till Kungsbacka för att träna, jag står på busshållplatsen 18:29. Står där och huttrar och svär för mig själv eftersom jag var där 6 minuter tidigare.. Klockan tickar på, den blir 18:35 ingen buss kommer.. 18:40 still no bus. 18:45 ser jag en buss komma från dimma och kyla, EJ I TRAFIK står det.. Kör inte på vägen då. 

Jag blir lite irriterad för jag inser att han kommer köra förbi mig, precis som vilken annan busschaufför med den dumma skylten! Men till min stora förvåning svänger han sakta in på hållplatsen öppnar dörren och frågar om jag ska till Kungsbacka. Med glittrande ögon svarar jag ja och hoppar på, då han sagt att han kan köra mig ändå. Jag säger att jag ska via Aranäsgymnasiet, men dit skulle inte han. Okej tänkte ja, ''du kan släppa mig vid nästa hållplats så går jag därifrån.''
Han frågar om jag ska träna, jag svara ja och i nästa mening säger han: ''Äsch, jag kan lika väl köra dig via Aranäs.''

Jag trodde jag skulle trilla av stolen! Vad säger du? Finns det roliga, generösa, trevliga västtrafik chaufförer!?

Credit to you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0