9DECMBER

Har ni som jag, svårt att somna om kvällarna? Jag är gjord för att vara vaken på natten och sova sent in på för-/eftermiddagarna. Men i söndags kväll, för ungefär en vecka sedan, slog det mig att jag alltid blir väldigt trött efter avslappningarna efter träningspassen på F&S. Så jag gick in på youtube och hittade dessa två klipp. Båda två är väldigt bra då man vill gå ner i varv och bli riktigt avslappnad. Jag kan lova er att ni kommer att somna kort därpå. Varje kväll den senaste har jag lyssnat på en av dem precis när jag lagt mig i sängen - och somnat i tid.



De första sekunderna i båda klippen störde jag mig på musiken men man blir så avslappnad att man glömmer bort att lyssna. Jag personligen tycker att det första klippet är bäst, då man ska spänna hela kroppen, för att sedan bli tung/lätt av avslappningen.  Den andra är också bra, men den är mer för att komma ner i varv. T.ex. i stressade situationer. Känner du dig stressad p.g.a skolan, lyssna och njut på klippet, och sedan, efter du lyssnat klart, ta en sak i sänder, så kommer det garanterat gå bättre med 'pluggandet' när du är mer avslappnad och koncentrerad.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0