SD

I fredags la jag upp en status på Facebook som lyder:

Dina bokstäver är latinska. Dina siffror är arabiska. Din demokrati är grekisk. Din pizza är italiensk. Din kebab är turkisk. Din alkohol uppfanns av en iranier och du älskar att åka till Thailand. Din favoritrappare är afrikan och han den där roliga på TV är kurd. Din landslagskapten är bosnisk. Visst vore livet tråkigt utan "invandrare", Sverigedemokraterna? Lägg det här som status om du inte stödjer SD.


Detta väckte uppmärksamhet i en pojk på Facebook som sen i fredags argumenterat emot mig och jag detsamma till honom. Nu börjar jag bli ganska trött på denna killen som inte kan ge sig och inse vad han skriver, han sitter och skriver att invandringen bara är en liten del av det SD vill, men ändå har 14 lååånga kommentarer handlat om detta. 
Min senaste kommentar till honom, efter många om och med och tröttsamheter på honom, var:

Vill tillägga en sak om statusen som började dessa argument, det står: Lägg det här som status om du inte stödjer SD. 
Dags att lägga märke till ord ******! Jag stödjer inte SD, och det står klart och tydligt att man ska lägga in den om man
inte stödjer dom. Och det står även: Visst vore livet utan ''invandrare'' tråkigt, SD?, om SD plötsligt ska bromsa invandringen kommer du aldrig mer få uppleva den ''goa'' Pizzan du äter. Jag menar, du bor väl i Anneberg, i den kiosken jobbar (jobbade) invandrare hur hanterar du det, eftersom du är så vääääldigt emot invandringen och tycker det är hel rätt. Hur bemöter du dessa jobbande ''invandrare'' varje du går in där? 
Tänker du, ''fan vad gött att SD vill bromsa ner invandringen så vi slipper såna som er''. Det blir nästan lite så, tänk efter innan du skriver/säger för mycket. Utan invandringen i Sverige hade du aldrig fått uppleva den större delen av maten du äter - tänk på det. 
Det är dags att märka ord!

Jag accepterar hans åsikter med personligen tycker jag det har gått överstyr för honom.. 
Detta är inget påhopp mot just honom, men han blir en i den mängden som står på ''deras sida'' och jag känner det klart och tydligt. 

Nu har jag lite (mycket) ångest för att jag inte gått och lagt mig än, ska spela match imorgon och samlas 10:00, bra där! 
För övrigt var min kväll hos Paulina jätte trevlig och mysigt, kollade på en otroligt bra film, får jag tag på namnet ska jag skriva in det, rekomenderar filmen starkt (har inte tid att skriva om vad den handlar om nu).
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

SD är såna som åker i bussen på helgkvällarna som man bara väntar på att busschafören ska kasta ut.

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-09-27 @ 16:52:40
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0