17OKTOBER

Kan inte tiden spolas fram 15år. Jag är trött på att behöva dagdrömma och avundas människor som har det livet jag vill ha. Jag vill ha min underbart fina lägenhet på Manhattan i New York, alldeles vid Central Park och en utsikt över ''down town'', de otroliga byggnaderna. Att få vakna upp av sig själv, ta på sig träningskläderna och ta en jogging runda i parken och känna att livet kan faktiskt bli som man tänkt sig.
Därefter komma tillbaka där man började dagen, i lägenheten, hoppa in i duschen, göra sig i ordning, packa ner kameran och bege sig mot det bästa frukost fiket på hela Manhattan. Sitta där och planera jobb och kommande dagar. För att sedan gå runt som en turist och ta mängder med bilder som man förvarar i datorn eller sätter upp på väggen där hemma.
Att få ett liv i New York där pengar, jobb och språk inte är ett problem skulle vara det ultimata. Jag vill inte vara en (tänker inte bli) sån person som skryter om pengar men man kan ha bra ställt utan att det syns, ytligt. Jag vill försäkra mig om att jag inte behöver någon gång i hela mitt liv ska behöva ringa till mamma och pappa och be om att få låna några hundra/tusen kronor. 
Jag vill ha ett jobb som jag kan trivas med i hela mitt liv, där jag har den möjligheten att jag kan till slut kan få den lägenheten jag vill ha, med utsikt över Central Park och ''Down town''.
Språket, det kan jag, men jag vill kunna det lika bra som dom som bor där. 
Min högsta önskan är att en dag kunna säga:
I'm a New Yorker.


Kommentarer
Postat av: ella

jättefint skrivet kristin! men glöm inte att njuta av det du har nu.. när du är där kommer du att ångra dig om du inte ser allt det fina du får uppleva under den här tiden.. <3 :)

2010-10-24 @ 11:12:37
URL: http://ellwis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0