sista året

okej, nu är det sista året på kapareskolan, idag är första dagen.
det är ju ingenting jag ser framemot helt seriöst;
nu i början kanske det är kul och så, men sen bara om någon vecka eller två är man helt död!
man riktigt önska att det var sommarlov igen, att det är sista dagen på skolan, 10 juni.
att läxor kommer redan första veckan, proven kommer in på andra/tredje veckan.
utskällningarna av lärarna för att man snackar eller skrattar alldeles för mycket.
man sover bort lektioner.
läxorna som bara blir fler och fler hemma på skrivbordet.
pressen ökar på en, man hinner varken träffa kompisar eller träna.
att ta en cigg mellan lektionerna för att få bort det mesta av stressen men som plötsligt ökar så fort man rökt klart.
klassen blir mer och mer en grupptryck klass där ingen annan platsar förutom dom som gått där sen 6;an.
springa mellan lektionerna för att dom ligger alldeles för tätt i schemat.
försova sig varje morgon för att man somnar alldeles för sent natten/morgonen innan, hehe.
kvarsittningarna för att man snackat/skrattat så mycket så att man fått gå ut ur klassrummet och missat mer än halva lektionen för att man antagligen åkt ut på en engelska lektion med Cecilia, världens bitch.
finns massa mer, men som jag inte orkar ta, hehe.

nu snart om 10 minuter ska jag dra mig ner till skolan, usch, inget jag ser framemot, ni kanske förstår varför nu?
jag menar, jag har inte ens rabblat upp hälften av det värsta..!
puss k.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0